2017. május 6., szombat

Századszorra sem könnyebb - beszámoló a Nehéz című darab 100. előadásáról


Háy János, Nehéz című darabját 2010-ben mutatták be a Bárka Színházban. Az évek elröppentek, a Bárka Színház megszűnt létezni, én pedig azt vettem észre, hogy bár a bemutató óta tervezem, nem jutok el az előadásra. Ilyenképpen döntést hoztam: ott leszek a századik előadáson. Színházi beszámoló következik. 


„Nehéz volt. Ha csak a hangokat vesszük, már akkor. Mert ő úgy nőtt föl, hogy legfeljebb a biciklilánc csörrent meg, vagy az állatok bőgtek, aztán csönd. Nehéz volt neki, hogy az utcák, ahol a többiek otthonosan közlekedtek, ő meg a nevüket sem bírta megjegyezni, meg a buszok...”* 


A Bérczes László rendezésében világra született dráma, a Nehéz számomra mindig maga volt a feltárni való rejtély: a bemutató óta figyelem a szemem sarkából. Láttam a plakátot, felületesen ismertem a darab tartalmát, tisztában voltam vele, hogy a Mucsi Zoltán, meg a Lázár Kati. De nem voltam hajlandó komolyabban elmélyülni a kritikákban, amíg nem láttam az előadást saját szemeimmel. Az élet úgy hozta, hogy egy, a századik előadásról szóló felhívás még éppen időben penderült elébem, és akkor tudtam, hogy számomra most jött el premier: Nekem a századik lesz az első.


Folytatás a footer.hu oldalán, azaz ITT!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése